poczta@coloseum-zabrze.pl

+48 503 502 302

Status: Zamknięte

BrakObrazka

Witaj w świecie ćwiczeń!

Coloseum

18 stycznia 2016

Istoty ludzkie to niewolnicy nawyku, zatem jeśli jakaś czynność staje się coraz większą rutyną, to z większym prawdopodobieństwem stanie się ona częścią Twojego życia. Jeżeli chodzi ćwiczenia, musisz znaleźć skuteczny program treningowy, zaangażować się w pewien wzór trzymania się tego programu i śledzić swoje postępy. Poniżej przyjrzymy się powodom dla których pamiętanie o tych wszystkich trzech czynnikach jest istotne, jeśli chcesz zamienić swój program ćwiczeń w nawyk ćwiczeń.

 

Trzymaj Się Skutecznego Programu Treningowego

W sytuacji gdy czas i wysiłek włożony w trening nie przekłada się na widoczne rezultaty, nie będziesz się czuć zmotywowany do kontynuowania ćwiczeń. Prawda jest następująca: nie wszystkie stworzone programy treningowe są sobie równe. Niektóre są niewiarygodnie skuteczne, inne brzmią pięknie na papierze, ale tak naprawdę praktycznie nie działają w rzeczywistości. Skuteczny program treningowy, taki w którym widoczne są rezultaty, jest niezwykle ważny, aby ćwiczenia wydały się warte zachodu dla Twojej psychiki.

Nasza rada 1: wyznacz realne cele treningowe.

Według Amerykańskiej Rady ds. Ćwiczeń (American Council on Exercise – ACE), ankieta przeprowadzona pośród 1000 trenerów osobistych ujawniła, że połączenie treningu interwałowego i siłowego stanowi najskuteczniejszy sposób na ćwiczenie. Większość trenerów osobistych zaleca wykonywanie treningu siłowego przez co najmniej 20 minut, dwa razy w tygodniu, w celu zwalczenia tkanki tłuszczowej i ujędrnienia ciała. Intensywny program treningu interwałowego korzystnie wpłynie na zdrowie układu krążenia, a również spali tłuszcz. Razem trening siłowy oraz trening interwałowy tworzą skuteczny program ćwiczeń który zapewni efekty w czasie rzeczywistym.

Konsekwencja

Żelazną część program stanowi konsekwencja – wykonywanie tej samej rzeczy, w ten sam sposób, raz po raz, w kółko. Bycie konsekwentnym pod względem tego kiedy trenujesz, gdzie trenujesz, przez jak długi czas trenujesz, a nawet co masz na sobie podczas treningów może się w dużym stopniu przyczynić do faktu, że cały proces nie wydaje się być ciężarem, a raczej przyjemną częścią codziennego życia.

Żeby być konsekwentnym, upewnij się że Twoje cele są realistyczne. Jeśli zbyt często zmieniasz ilość wysiłku wkładanego w trening, próbując przekraczać własne granice żeby osiągnąć wzniosły cel, z dużym prawdopodobieństwem wypalisz się. Skończy się to tak, że będziesz czuć się znacznie gorzej niż lepiej, co z kolei pociąga za sobą ryzyko poddania się. Bądź konsekwentny w tym co robisz, tak abyś poznał granice swojej własnej wytrzymałości oraz dowiedział się kiedy możesz je przesuwać. Konsekwencja jest niezwykle istotna, jeśli chcesz aby ćwiczenia weszły Ci w nawyk.

Śledź Postępy

Śledzenie tego jakie duże robisz z czasem postępy powinno stanowić nieodłączną część Twojego programu treningowego, tak ważną jak rozgrzewka i wyciszenie. Śledzenie postępów zapewnia Ci doskonały sposób na mierzenie tego jak bardzo się rozwijasz oraz na ocenianie celów. Pomaga to również skupić się na szczegółach program ćwiczeniowego poprzez zmuszenie Cię do sprawdzenia ile dokładnie wysiłku w niego wkładasz.

Poznaj zaskakujące korzyści alkoholu.

Niektóre osoby prowadzą dziennik swoich postępów, podczas gdy inni korzystają z kalendarza, dziurek na pasku lub nawet zmian wprowadzanych w garderobie (paski, łaty itd.). Istnieje nawet duża liczba dostępnych aplikacji na telefony, specjalnie stworzonych z myślą o tym, aby pomóc ludziom śledzić postępy w chudnięciu i przetwarzać wyniki na cele, mniejsze cele itd. Śledzenie czynionych postępów nie musi wcale być trudne lub skomplikowane, musisz po prostu znaleźć sposób na mierzenie swoich celów i chwilę refleksji nad tym jak daleko udało Ci się już zajść.

Rutyna Równa Się Nawyk Ćwiczeń

Nawyki cieszą się złą reputacją bycia “brudnymi”, ale nie zawsze są takie złe. Stworzenie pewnej rutyny pomaga przetworzyć określone zachowanie w przyzwyczajenie. Kiedy już ćwiczenia wejdą ci w nawyk, nie będziesz się już musiał więcej zastanawiać kiedy i czy chcesz to robić, po prostu będziesz to robić. Stwórz rutynę na bardzo wczesnym etapie swojego programu treningowego, po to aby szybciej i łagodniej ćwiczenia weszły Ci w krew.